خلاصه معرفی

شرکت احداث و توسعه پروژه‌های ویژه مپنا (توسعه ۳) که به اختصار توسعه ۳ نامیده می‎شود به عنوان یکی از شرکت‌های گروه مپنا فعالیت خود را با اجرای اولین پروژه نیروگاهی برون مرزی مپنا تحت عنوان پروژه ری‎سوت در کشور عمان در سال ۱۳۷۷ آغاز نمود و فعالیت رسمی این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه مپنا در نهم شهریور ماه سال ۱۳۸۴ خورشیدی با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیون ریال آغاز، و به شماره ۲۵۴۱۱۷ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی ثبت گردید.
شرکت احداث و توسعه پروژه‌های ویژه مپنا (توسعه ۳) با اجرای موفق پروژه‌های نیروگاه خارک، یوتیلیتی فاز ۱ پارس جنوبی، برق و بخار مبین، برق و بخار توسعه مبین، نیروگاه جنوب اصفهان (اولین نیروگاه BOT کشور)، نیروگاه گازی آبادان، نیروگاه متمرکز پارس جنوبی، برق و بخار پتروشیمی فجر ۲، یوتیلیتی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی، سیکل ترکیبی گناوه، برق و آب قشم، برق و بخار پتروشیمی دماوند (فاز ۱) را احداث نموده و در حال حاضر پروژه‌های طرح توسعه برق و بخار دماوند (فاز ۲)، سیکل ترکیبی قشم، برق و بخار مکران، نیروگاه بندرعباس (کلاس F)، سیکل ترکیبی ارس (کلاس F) و سیکل ترکیبی ویس (کلاس F) و سیکل ترکیبی دوکوهه (کلاس F) را در دست اجرا دارد.
توسعه ۳ در یک نگاه
شرکت احداث و توسعه پروژه‌های ویژه مپنا (توسعه ۳) به عنوان یکی از شرکت‌های عضو گروه مپنا در قالب یک بنگاه اقتصادی جهت مدیریت، طراحی و مهندسی، تأمین، اجرا و تحویل پروژه‌های فرآیندی، نیروگاهی و صنعتی در داخل و خارج از کشور و با رعایت اصول فنی، کیفی و اقتصادی با برخورداری از منابع انسانی متخصص فعالیت می‌کند. این شرکت با مبنا قراردادن ارزشهای سازمان بر پایه مشتری مداری، مسئولیت پذیری، رفتارحرفه‎ای، روحیه کارگروهی و مشارکت کارکنان در منافع شرکت و نیز روحیه یادگیری مستمر اقدام به تعیین حوزه‎های کاری اعم از نیروگاههای سیکل ترکیبی (کلاس E و F)، نیروگاههای گازی، تولید برق و بخار، پست، آب شیرین‎کن و … نموده است که در حال حاضر تحت مدیریت آقای مهندس محمد حسین میری بعنوان مدیریت عامل شرکت و بر اساس چارت سازمانی تعیین شده به فعالیت‎های خود ادامه می‎دهد.
درنظر گرفتن چشم انداز سازمان بعنوان شرکتی برتر در اجرای پروژه‎های حوزه انرژی و تاسیسات جانبی صنایع و نیز تعیین ماموریت سازمانی بعنوان پیمانکار عمومی با تمرکز بر حوزه انرژی و تاسیسات جانبی صنایع از نقاط قوت توسعه ۳ شمرده می‎شود که قادر به ارتقاء و بسط حوزه‎های فعالیت سازمان می‎نماید. در این میان پیاده‎سازی سیستم‎های مدیریت یکپارچه (IMS)، سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) و متدولوژی مدیریت پروژه بر اساس الزامات و استانداردهای مربوطه نیز سازمان را جهت دسترسی به اهداف سازمانی سوق خواهد داد.
ظرفیت‌های ایجاد شده و در دست اجرا:
این شرکت به‌عنوان رهبر کنسرسیومی متشکل از شرکت مپنا، شرکت مپنا بین‌الملل و شرکت توسعه ۳ با اجرای پروژه‌های خود تاکنون بیش از ۵۴۴۷ مگاوات برق و ۵۷۰۵ تن بخار در ساعت و ۲۴۰۰۰ متر مکعب آب شیرین در شبانه روز به ظرفیت تولید کشور اضافه نموده است. در حال حاضر ظرفیت در دست اجرای این شرکت مشتمل بر ۳۵۵۴ مگاوات برق و ۶۹۰ تن بخار در ساعت می‎باشد.